Обласний форум «Становлення нової української школи: виклики, досягнення, перспективи розвитку»



Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО 28 березня 2017 року відбувся обласний форум «Становлення нової української школи: виклики, досягнення, перспективи розвитку», на якому був репрезентований інноваційний досвід навчальних закладів – партнерів інституту, нагороджені переможці та учасники Восьмої Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти – 2017» м. Київ.

У роботі форуму взяли участь науковці, викладачі та методисти кафедр інституту, завідувачі методичних кабінетів (центрів), керівники та педагоги навчальних закладів, учасники VIII Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти – 2017».

Привітав учасників форуму Юрій Стецюк, директор Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації.

Проректор із навчальної роботи Луганського ОІППО, кандидат історичних наук, доцент Анатолій Данильєв репрезентував інноваційний досвід Луганського ОІППО та навчальних закладів – партнерів інституту на Восьмій міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти – 2017»

Ректор Луганського ОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент Ірина Цимбал та гості форуму провели церемонію нагородження переможців та учасників Восьмої міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти – 2017»:

Диплом виставки за активну участь у створенні сучасної якісної системи національної освіти – Департамент освіти і науки Луганської облдержадміністрації, Луганський ОІППО.

Гран-Прі Луганський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.

Почесна грамота МОН України за плідну працю та активну організаторську діяльність із модернізації національної системи освіти – Юрій Стецюк, директор Департаменту освіти і науки Луганської облдержадміністрації; Ольга Касьянова, проректор із наукової роботи Луганського ОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент.

Золота медаль – Луганський ОІППО; Лисичанська багатопрофільна гімназія Лисичанської міської ради Луганської області; Середня загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 6 м. Сєвєродонецьк Луганської області; Комунальний заклад «Рубіжанський навчально-реабілітаційний центр «Кришталик»; Комунальний заклад позашкільної освіти центр туризму, краєзнавства та екскурсій учнівської молоді м. Сєвєродонецьк.

Срібна медаль Сєвєродонецький навчально-виховний комплекс «Спеціалізована школа-колегіум Національного університету «Києво-Могилянська академія» Сєвєродонецької міської ради Луганської області та Середня загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів №11 м. Сєвєродонецьк Луганської області.

Бронзова медаль – Комунальний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу № 10 Сєвєродонецької міської ради та Комунальна установа «Комплекс позашкільної роботи з дітьми та юнацтвом Рубіжанської міської ради».

Переможці форуму познайомили учасників з інноваційним досвідом своїх закладів. Після репрезентаційної частини учасники форуму традиційно продовжили роботу на секціях:

  • «Демократичне врядування в умовах реформування освіти» для завідувачів міських (районних) методичних кабінетів (центрів) (керівники секції: Анатолій Данильєв, проректор із навчальної роботи Луганського ОІППО, кандидат історичних наук, доцент; Ольга Касьянова, проректор із наукової роботи Луганського ОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент).

Керівникам методичних служб регіону представили швейцарсько-український проект «DOCCU», який реалізується в навчальних закладах з 2016 року. На секції були розглянуті питання формування громадянської компетентності, демократичного врядування в школі, стилів керівництва шляхом залучення учасників до інтерактивних лекцій та тренінгових вправ.

  • «Трансфер освітніх технологій у галузі дошкільної освіти» для завідувачів та вихователів-методистів дошкільних навчальних закладів (керівники секції: Віта Байдик, керівник Центру практичної психології та соціальної роботи, кандидат психологічних наук Луганського ОІППО; Наталія Чумак, методист із дошкільної освіти кафедри педагогіки і психології Луганського ОІППО).

Під час роботи секції обговорювались питання STREAM-освіти дошкільнят – напряму, що інтегрує в собі завдання з формування в дітей загальних наукових уявлень про світ, ознайомлення їх з ІКТ, розвиток уміння експериментувати, конструювати тощо. Педагоги знайомились із технологіями використання LEGO-конструктора в навчально-виховному процесі сучасного ДНЗ; програмою соціальної та фінансової освіти дітей дошкільного віку «Афлатот» тощо.

  • «Інклюзивне навчання в умовах нової школи» для заступників директорів з навчально-виховної роботи (керівники секції: Оксана Пагава, завідувач кафедри педагогіки і психології Луганського ОІППО, кандидат психологічних наук; Любов Галенко, методист з інклюзивної освіти кафедри педагогіки і психології Луганського ОІППО).

Учасники секції говорили про функції психолого-медико-педагогічної консультації та її роль у забезпеченні інклюзивної освіти; особливості складання індивідуальної програми розвитку та системи оцінювання для дітей з особливими освітніми проблемами та інноваційні підходи до їх навчання та виховання (спільне викладання в інклюзивному класі).

  • «Розвиток громадянських компетентностей учнів засобами предметів гуманітарного циклу» для вчителів гуманітарних дисциплін (керівники секції: Ольга Максименко, завідувач кафедри соціально-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання Луганського ОІППО, кандидат філологічних наук; Олена Нікітченко, методист кафедри соціально-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання Луганського ОІППО).

Доповідачі секції дискутували про прийоми, методи й технології викладання та навчання демократії на уроках історії та правознавства; формування громадянина на уроках української мови та літератури; шляхи формування громадянської компетентності на уроках історії та в позакласній роботі тощо.

  • «Використання SMART-дошки в навчально-виховному процесі закладів освіти» для керівників та педагогічних працівників опорних шкіл Луганської області (керівники секції: Олена Буряк, завідувач кафедри природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання Луганського ОІППО, кандидат педагогічних наук; Анна Степаненко, старший викладач кафедри природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання Луганського ОІППО).

Присутні ділились досвідом використання SMART-технологій у своїх закладах освіти, обговорювали особливості та можливості використання інтерактивної дошки в навчально-виховному процесі. Педагогам опорних шкіл був продемонстрований майстер-клас «Технології SMART у діяльності вчителя опорної школи».

  • «Новий освітній простір – візія для України в європейському контексті» для заступників директорів з виховної роботи (керівники секції: Тетяна Ізюмська, методист кафедри управління освітою Луганського ОІППО; Оксана Рачок, методист кафедри педагогіки і психології Луганського ОІППО).

Учасники репрезентували власний досвід міжнародної співпраці як невідʼємної складової інноваційного розвитку ЗНЗ; застосування європейських практик (школа майбутнього); громадянської освіти в Сєвєродонецькому НВК як підґрунтя нової української школи. На секції був репрезентований регіональний проект «Змінюємо школу – змінюємо країну», як результат реалізації у 2016 році Міжнародного українсько-литовського проекту «На шляху до змін», учасниками якого стали навчальні заклади Луганської області.

 

Учасники форуму наголосили на важливості створення умов для розбудови нової української школи в регіоні та визначили за потрібне:

  • забезпечити впровадження прогресивних освітніх технологій у дошкільний науково орієнтований простір;
  • зосередити зусилля на реалізації компетентнісного та антидискримінаційного підходів у початковій школі;
  • активізувати роботу щодо апробації нових підручників та програм для реалізації нових освітніх стандартів через залучення досвідчених педагогічних працівників до відповідної аналітичної діяльності;
  • удосконалити роботу з формування ключових компетентностей, визначених у Концепції нової української школи, засобами навчальних предметів;
  • оптимізувати процес підвищення професіоналізму працівників опорних шкіл щодо створення освітнього середовища, сприятливого для становлення успішної особистості та громадянина з активною суспільною позицією;
  • забезпечити навчальні заклади з інклюзивними класами кваліфікованими фахівцями відповідного профілю для ефективного впровадження особистісно орієнтованої моделі навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами;
  • продовжити дослідження впливу соціокультурного середовища на формування життєвої компетентності особистості в рамках діяльності психологічної служби;
  • продовжити роботу щодо формування громадянських компетентностей шляхом змін засад управління в системі освіти та запровадження його державно-громадської моделі;
  • застосовувати інноваційні технічні засоби навчання, інтерактивне обладнання та інформаційні ресурси мережі Інтернет в освітньому процесі навчальних закладів;
  • розвивати співробітництво з міжнародними організаціями й установами, зарубіжними освітянськими фондами щодо становлення нової освітньої системи в умовах полікультурного світу;
  • оновити зміст і технології підвищення кваліфікації керівних та педагогічних кадрів загальноосвітніх закладів відповідно до нової державної політики в галузі освіти.
Детально ознайомитись з програмою форуму можна за посиланням: http://loippo.edu.ua/events/forumi/programi.