Обласний форум «Інноваційно-освітній простір навчальних закладів: науково-практичні досягнення»



1У м. Сєвєродонецьк Луганської області 2 листопада 2016 року відбувся обласний форум «Інноваційно-освітній простір навчальних закладів: науково-практичні досягнення». У роботі форуму взяли участь представники Луганської обласної державної адміністрації та Департаменту освіти і науки Луганської облдержадміністрації, науковці, викладачі та методисти кафедр Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, завідувачі й методисти міських (районних) методичних кабінетів (центрів), керівники методичних об’єднань закладів освіти, директори, заступники директорів, учителі, вихователі навчальних закладів Луганської області, учасники та переможці Восьмого міжнародного форуму «Інноватика в сучасній освіті – 2016», а також вельмишановні гості, наші колеги – учителі Львівської, Рівненської та Тернопільської областей.

Зі словами привітання до освітян звернулась Ольга Лішик, заступник голови Луганської обласної державної адміністрації. На важливості інноваційних процесів для розвитку нової системи національної освіти наголосила під час вітального слова Тетяна Ткачова, заступник директора Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації – начальник управління освіти та науки.

Про участь і здобутки Луганського ОІППО та навчальних закладів – партнерів інституту на Восьмому міжнародному форумі «Інноватика в сучасній освіті – 2016» розповів Анатолій Данильєв, проректор Луганського ОІППО з навчальної роботи, кандидат історичних наук, доцент.

 Під час виступу проректор підкреслив, що цього року у форумі взяли участь Департамент освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації, Луганський ОІППО, Рубіжанський, Сєверодонецький і Сватівський відділи (управління) освіти, 3 методичних кабінети (мм. Рубіжне, Сєвєродонецьк, Білокуракинський районний МК), 6 навчальних закладів обласного підпорядкування, 74 загальноосвітні навчальні заклади.

Рекордом за всі роки конкурсно-виставкових випробувань освітян Луганщини в Міжнародному форумі стала кількість учасників нашого регіону – 88, серед яких найбільша кількість з м. Сєвєродонецьк (12), м. Рубіжне (8), м. Лисичанськ, Кремінського, Попаснянського та Старобільського районів (по 7). Особливістю Форуму – 2016 стало те, що досягнення на ньому продемонстрували всі міста й райони Луганської області.

2Привітали переможців Міжнародного форуму та вручили дипломи лауреатів Ольга Лішик та ректор Луганського ОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент Ірина Цимбал.

Досвідом участі у Восьмому міжнародному форумі «Інноватика в сучасній освіті – 2016» та актуальними освітніми надбаннями щодо вирішення питань оптимізації інноваційних процесів в Україні поділились з учасниками обласного заходу Валентина Гужва, завідувач комунального дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 3 «Берізка» Білокуракинської районної ради; Лариса Чекмарьова, директор Красноріченської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів Кремінської районної ради Луганської області; Наталія Кузьменко, директор середньої загальноосвітньої школи № 15 І–ІІІ ступенів міста Сєвєродонецька; Ігор Коняхін, директор Лисичанської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 6 Лисичанської міської ради Луганської області.

У рамках роботи обласного форуму відбулися студії інновацій, на яких педагоги Луганщини репрезентували власні напрацювання. Завідувачам методичних кабінетів і центрів було запропоновано взяти участь в обговоренні основних завдань методичної служби Луганської області в умовах реформування освіти на студійному засіданні «Сервісне науково-методичне обслуговування навчальних закладів в умовах децентралізації» (керівники студії: Ірина Цимбал, ректор Луганського ОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент; Ольга Касьянова, проректор з наукової роботи Луганського ОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент).

Студія «Формування громадянської компетентності дітей та учнівської молоді в позакласній діяльності» згуртувала методистів, які відповідають за виховну роботу, заступників директорів з виховної роботи, класних керівників, педагогів-організаторів загальноосвітніх навчальних закладів регіону (керівники студії: Ірина Калько, старший викладач кафедри управління освітою ЛОІППО, кандидат педагогічних наук; Лілія Ігуменова, методист із виховної роботи кафедри управління освітою ЛОІППО).

Про сучасні психолого-педагогічні технології в системі надання освітніх послуг дітям з особливими потребами дізнались учителі, які працюють з дітьми за індивідуальною формою навчання, асистенти вчителів інклюзивних класів, вихователі та асистенти вихователів інклюзивних груп (керівники студії: Віта Байдик, старший викладач кафедри педагогіки та психології ЛОІППО, завідувач обласного Центру практичної психології та соціальної роботи ЛОІППО, кандидат психологічних наук; Любов Галенко, методист з інклюзивної освіти кафедри педагогіки та психології ЛОІППО).

Актуальним питанням вивчення англійської мови в Україні була присвячена робота студії «Інтенсифікація процесу навчання англійської мови в контексті розбудови нової української школи», участь у якій узяли методисти, відповідальні за іноземні мови, та вчителі англійської мови загальноосвітніх навчальних закладів Луганщини (керівники студії: Ольга Максименко, завідувач кафедри соціально-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання ЛОІППО, кандидат філологічних наук, доцент; Олена Нікітченко, методист кафедри соціально-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання ЛОІППО).

Методисти, які відповідають за викладання предмета «Інформатика», керівники методичних об’єднань учителів інформатики ЗНЗ регіону обмінювались досвідом інноваційної роботи в рамках роботи студії «Інформаційний простір навчального закладу: проблеми, перспективи розвитку» (керівники студії: Олена Буряк, завідувач кафедри природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання ЛОІППО, кандидат педагогічних наук; Анна Степаненко, старший викладач кафедри природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання ЛОІППО).

Надзвичайно конструктивно працювали фахівці з початкової освіти на засіданні студії «Інноваційні напрями розвитку початкової школи на Луганщині в умовах реформування освіти» (керівники студії: Оксана Пагава, завідувач кафедри педагогіки та психології ЛОІППО, кандидат психологічних наук; Наталія Стрельцова, методист із початкової освіти кафедри педагогіки та психології ЛОІППО).

4Учасники форуму ухвалили резолюцію, у якій наголосили, що педагоги повинні глибоко усвідомлювати необхідність упровадження у власну практику освітніх інновацій; формулювати освітні цілі відповідно до сучасних світових освітніх тенденцій з питань формування ключових особистісних компетентностей; використовувати інновації сфери ІКТ, результати та узагальнений досвід дослідно-експериментальної роботи, освітні доробки педагогів Луганської області в навчально-виховному процесі.

Навчальним закладам регіону необхідно систематизувати досвід популяризації та впровадження в процес навчання й виховання інноваційних вітчизняних і зарубіжних форм та методів роботи з дітьми з особливими освітніми потребами; долучатись до активної роботи міжнародних, всеукраїнських проектів, реалізації інноваційних програм, конкурсів, грантів, спрямованих на інтенсифікацію процесу навчання англійської мови в контексті розбудови нової української школи; створювати інформаційний ресурс, систематично оновлювати контент та оптимізувати структуру сайтів і блогів навчальних закладів регіону.

Учасники обласного форуму запланували на 2017 рік спільну діяльність методичних міських (районних) кабінетів (центрів) та ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України в науково-пошуковому проекті «Організаційно-педагогічні засади сервісного обслуговування закладів освіти в умовах децентралізації управління освітою».