У Сватівській обласній спеціальній загальноосвітній школі-інтернаті відбувся семінар



25 квітня 2018 року на базі Сватівської обласної спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату відбувся обласний семінар для керівників закладів освіти комунальної власності на тему: «Формування в учнів з особливими потребами мовної компетентності в процесі розвитку усної та письмової комунікації під час освітнього процесу».

Відкрив обласний семінар начальник  відділу позашкільної освіти, виховання та інтернатних закладів Департаменту освіти і науки М’ягкоход В.О., який акцентував увагу учасників заходу на актуальності заявленої теми.

Директор Сватівської обласної спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату провів презентацію навчального закладу.

З доповіддю на тему семінару виступила заступник директора з навчально-виховної роботи Волкодав Н.І.

Під час семінару були переглянуті дев’ять фрагментів загальноосвітніх уроків, а саме для дітей з вадами слуху:

  • фрагмент уроку з розвитку мови у 4 класі «Всі професії важливі» проведений учителем-дефектологом Бровко Н.М.;
  • фрагмент уроку з фізики у 7 класі «Лінзи. Основні поняття лінзи», проведений учителем Рідченко Д.І.;
  • фрагмент уроку з хімії у 10 класі «Карбонові кислоти», проведений учителем-дефектологом Маслєнніковою К.Ф.;
  • фрагмент індивідуального заняття з розвитку слухо-зоро-вібраційного сприймання мовлення та формування вимови з учнем 1 класу, проведений учителем-дефектологом Мінайленко Л.В.

Для дітей з вадами інтелектуального розвитку:

  • Фрагмент уроку з історії України у 7-А допоміжному класі «Культура і побут Київської Русі кінця IХ-початку Х століття», проведений учителем Верещагіним О.В.;
  • Фрагмент уроку-гри з української мови у 3-А доп. класі « Подорож до Країни ознак», проведений учителем-дефектологом Калошою Л.Г.;
  • Фрагмент заняття з гурткової роботи «Весняні квіти», проведеного керівником гуртка «Умілі руки» Щербак Т.О.;
  • Фрагмент уроку з літературного читання у 7-Б допоміжному класі ( II відділення) «Українська народна казка «Колосок», проведений учителем-дефектологом Топчий В.Г.;
  • Фрагмент групового заняття «Граючись, розвиваємось», проведений практичним психологом Мохонько В.М..

Свої творчі здібності діти з особливими освітніми потребами продемонстрували на загальношкільному заході «Україна – єдина країна» та під час флеш-мобу «Діти – квіти України».

В кінці семінару були підведені підсумки роботи. Байдик Віта Володимирівна – старший викладач і завідувач обласним центром психологічної служби Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та учасники семінару висловили власні думки про переглянуті фрагменти уроків, поділилися досвідом і своїми надбаннями на освітянській ниві.

Проведення такого семінару ще раз доводить , що одною з головних умов ефективності навчально-корекційного процесу в школі для дітей з особливими освітніми потребами є формування мовної компетентності в процесі розвитку усної та письмової комунікації. Адже те, наскільки легко дитина буде вміти спілкуватися з оточуючими людьми, налагоджувати взаємозв’язок, залежить її майбутня професія, доля і місце в житті.