07 листопада 2018 року на базі Луганського ОІППО відбулась Усеукраїнська науково-практична конференція «Психологічне забезпечення освітнього процесу в умовах Нової української школи»



Урочисте відкриття наукового заходу пройшло за участі заступника голови Луганської обласної державної адміністрації Ольги Лішик. З привітальним словом до всіх присутніх звернулась директор Луганського ОІППО Ірина Цимбал.

Загалом до роботи конференції долучились понад 150 учасників: наукові, науково-педагогічні, педагогічні працівники закладів освіти та установ; працівники районних (міських) методичних кабінетів (центрів), відділів освіти об’єднаних територіальних громад, працівники психологічної служби та інклюзивно-ресурсних центрів; фахівці в галузі практичної психології та соціальної роботи; активісти громадських організацій м. Києва, Житомира, Запоріжжя, Покровська, міст і районів Луганської області.

Відповідно до програми заходу робота провадилась у форматі пленарного засідання та 5 секцій.

На пленарному засіданні були репрезентовані 4 доповіді: Віталій Панок «Окремі питання психологічного забезпечення освітнього процесу»; Віта Байдик «Психологічна служба Луганщини: вектори руху до нової освіти України»; Вероніка Андрєєнкова «Побудова безпечного освітнього простору. Відновні практики як інструмент формування ненасильницької поведінки»; Ольга Коган «Центри підтримки інклюзивної освіти. Практичні кроки».

У роботі круглого столу «Проблеми та перспективи розвитку психологічної служби в умовах реформування освіти» взяли участь методисти психологічної служби (районних/міських) кабінетів/центрів, відділів освіти об’єднаних територіальних громад, працівники психологічної служби закладів інтернатного типу, закладів професійної (професійно-технічної) освіти.

Модераторами виступили Віталій Панок, директор Українського НМЦ практичної психології і соціальної роботи НАПН України, доктор психологічних наук, професор, член президії НАПН України, заслужений діяч науки і техніки (Київ), та Віта Байдик, завідувач обласного навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти, кандидат психологічних наук (Сєвєродонецьк).

На секції учасники розглядали актуальні питання становлення та розвитку психологічної науки в сучасних реаліях, стратегії психологічного супроводу освітнього процесу в умовах Нової української школи. Основна увага була приділена питанням нормативного забезпечення діяльності працівників психологічної служби та загальносвітовим тенденціям розвитку психологічної науки й практики.

На секцію «Інструменти протидії булінгу» запрошували керівників закладів загальної середньої освіти, модератором якої виступила Вероніка Андрєєнкова, директор департаменту профілактики, освіти та медіації ГО «Ла Страда Україна» (Київ).

До уваги учасників був запропонований управлінський тренінг, на якому учасники присутні разом з модератором розробили покроковий алгоритм дій керівника освітньої установи у випадку виявлення факту булінгу серед учнів. Окрім цього, педагогічні працівники розглянули проблеми ідентифікації груп ризику (жертв, булерів та спостерігачів) з метою своєчасного попередження та реагування на прояви булінгу в учнівському середовищі.

У секційному засіданні «Шкільні служби порозуміння як інструмент відновного підходу до вирішення конфліктів та профілактики насилля в школі» взяли участь заступники директорів з навчально-виховної роботи, заступники директорів з виховної роботи та практичні психологи закладів загальної середньої освіти.

Модераторами майстер-класу були Світлана Решетняк (Рубіжне) та Світлана Демчук (Сєвєродонецьк), сертифіковані тренери-медіатори Національної мережі медіаторів ГО «Ла Страда – Україна». Під час проведення секції були розглянуті питання впровадження технології медіації в освітній процес закладів загальної середньої освіти як однієї з відновних практик, що покращує соціально-психологічний мікроклімат у шкільних колективах, створює дієву комплексну модель відновних підходів до профілактики підліткової злочинності, підвищує психологічну культуру учасників освітнього процесу.

Реальні вимоги сьогодення потребують від сучасного педагога відповідної підготовленості до реалізації системи інклюзивної освіти як важливого чинника соціалізації особистості в суспільстві. Цій актуальній тематиці була присвячена робота секції «Створення команди психолого-педагогічного супроводу в закладі загальної середньої освіти» для педагогів закладів загальної середньої освіти, які працюють в інклюзивному просторі.

Модератори семінару-тренінгу – Ольга Коган, завідувач обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Луганського обласного інституту післядипломної освіти (Рубіжне), та Любов Галенко, методист кафедри педагогіки та психології Луганського ОІППО (Сєвєродонецьк). Під час роботи учасники розглянули ключові питання комплектування команди супроводу дитини з ООП, оскільки саме команда фахівців виступає монолітним механізмом із синхронним використанням методичного інструментарію інноваційної технології інклюзивної освіти.

До секційного засідання «Психологічна культура професійного здоров’я вчителя Нової української школи» долучились педагоги та практичні психологи закладів загальної середньої освіти.

Модератором тренінгу виступила Вікторія Соловйованауковий співробітник Центру психічного здоров’я та психосоціального супроводу Національного університету «Києво-Могилянська академія», тренер проектів ЮНІСЕФ. Досвідчений тренер висвітлила актуальні питання формування здоров’язбережувальних компетентностей педагога Нової української школи. Формат і прикладний зміст тренінгу викликали зацікавлення та активну участь слухачів.

Загалом на конференції панувала дружня атмосфера, яка сприяла обміну науковими досягненнями й практичними здобутками у сфері практичної психології та становленню партнерських взаємовідносин між закладами освіти, науковими установами, громадськими організаціями.