STUDY VISITS (семінарські візити) педагогів Луганської області до Литви



dsc_0709mainУ Луганській області продовжується реалізація українсько-литовського проекту «Підтримка освіти в постконфліктних районах східної України «На шляху до змін». За ініціативи Литовського центру дітей та молоді (м. Вільнюс), Українського державного центру позашкільної освіти (м. Київ) та фінансування в рамках литовської Програми розвитку співпраці та сприяння демократії за фінансової підтримки Шведського Інституту відбулися study visits (семінарські візити) педагогів до Литви.Перебуваючи з 17 до 21 жовтня 2016 року у місті Вільнюс, делегація науково-педагогічних та педагогічних працівників навчальних закладів Луганської області зустрілася з послом України у Литві Володимиром Володимировичем Яценківським та його дружиною, пані Роксоланою. Посол України зазначив, що вчительство – це велике мистецтво дипломатії, яка потребує шанобливого ставлення до учнів, колег, батьків. У своїй промові пан посол звернув увагу на іміджеву політику, яка є способом вирішення політичних питань, а також чудовим інструментом у піднесенні іміджу України на міжнародному рівні.

dsc_0552Програма візиту передбачала офіційну зустріч із парламентарем литовського Сейму Гінтарасом Степанавічюсом, який представив освітянам кроки з посилення престижності праці педагога, а саме: покращення умов праці, підвищення заробітної плати, зміни у фаховій підготовці та особистісне самовдосконалення. Можливість ознайомитись із системою правління Литовської Республіки у форматі «погляд зсередини» вразила відкритістю правової системи та її доступністю для звичайних громадян.dsc_0704

Зустрічаючись із віце-Міністром освіти й науки Литви, Наталією Істоміною, педагоги ознайомилися із структурою системи освіти Литви, змінами, які сьогодні здійснюються з метою вирішення проблемних питань якості освіти.

Цікавою для освітян стала розмова із спеціалістами Національного агентства з оцінювання шкіл Литви, які представили поняття «кращої школи» в Литві та критерії оцінювання її роботи. За їхнім визначенням, головною метою такої школи є комплексний підхід до розвитку особистості, яка буде нести відповідальність за своє навчання, постійно вдосконалюватися й розвивати свій творчий потенціал.

dsc_9152Подивитися на роботу таких шкіл педагоги могли, відвідавши гімназію Жемінос, та Алітусську школу базової освіти «Saltiniu», поспілкувавшись із литовськими педагогами та побувавши на уроках у початковій школі, уроках хімії, фізики, хімії, іноземної мови, музики, технологій.

Четвертий день перебування делегацiї вчителiв з Луганської областi в Литвi пройшов пiд гаслом «Саморозвиток заради самореалiзацii». Альма Карните та Рената Дамбраускайте дiлилися досвiдом литовських колег з використання методiв неформальної освiти на уроках. Учителi на практицi опановували новi види iнтерактивних вправ, якi сприяють формуванню в учнів соціальних компетенцiй та створюють на уроках умови для всебічного розвитку особистості учня.

Презентував Центр дітей та молоді Литви його директор, Валдас Янкаускас, який є керівником проекту «На шляху до змін», віце президентом Європейської асоціації установ неформальної освіти дітей та молоді (EAICY), президентом асоціації неформальної освіти Литви «Академія молоді».

dsc_0746Поїздка до Литви включала також навчання педагогів, яке проводилося через тренінг «Цінності та цілі у системі освіти. Мотивація та самореалізація», проведений Валдасом Янкаускасом. Така інтерактивна форма роботи дала змогу відпрацьовувати навички виявлення особистісних та колективних цiнностей, лідерства, здатність мотивувати учнів до навчання, рефлексії тощо. Це виявилося непростою справою, що породило цікаву та результативну дискусію.

Візит до Литви передбачав пізнавальну програму ‑ оглядову екскурсію містом та Вільнюським університетом, екскурсію до Тракайського замку та захоплюючу інтелектуальну гру для команди «Escane room».

Оцінюючи візит разом із менеджером проекту Йолантою Маркевичене, організатором проектів у сфері неформального просвітництва Центру дітей та молоді Литви, педагоги Луганщини висловили думку про необхідність проведення освітніх реформ, розпочатих на Україні, та досвід литовських колег, який сьогодні вони мають використати, розбудовуючи нову українську школу.