Завдяки проекту «Українська миротворча школа», реалізованого Центром близькосхідних досліджень, педагоги Луганської області здобули навички з розв’язання конфліктів, дізналися про особливості першої психологічної допомоги, отримали теоретичну інформацію щодо дискримінації.
У Луганській області 24–27 березня 2015 року відбулися методичні семінари-тренінги для педагогів навчальних закладів (класних керівників, соціальних педагогів, заступників директорів із виховної роботи). Організували тренінги Луганський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (м. Сєвєродонецьк), Інформаційно-дослідницький центр «Інтеграція та розвиток» (м. Київ), Фонд громади міста Херсон «Захист». Координувала проект Олена Бурім – старший викладач кафедри управління освітою Луганського ОІППО.
На семінарах-тренінгах п’ятдесят педагогів регіону отримали корисну інформацію щодо актуальних методик роботи з батьками, колегами, школярами; з’ясували різницю між стресом і постравматичним стресовим розладом; навчилися азам експрес-діагностики та первинної психологічної допомоги; довідалися про особливості адаптації дітей-переселенців тощо.
Успіх семінарів-тренінгів великою мірою залежить від досвідченості тренерів, і «Партнерство заради майбутнього» не є виключенням. З учасниками заходів ділилися досвідом провідні фахівці: к. філ. н. Олег Смірнов, директор Інформаційно-дослідницького центру «Інтеграція та розвиток»; к. іст. н., керівник освітніх проектів Інформаційно-дослідницького центру Маргарита Араджионі; старший викладач із соціальної роботи та соціальної педагогіки, консультант ЮНІСЕФ Тетяна Скляренко; практичний психолог, психотерапевт Ольга Лангвейль.
Учасники відзначили, що ці та подібні семінари є вкрай необхідними для Луганщини та Донеччини. Протягом 2014–2015 навчального року у зв’язку з поляризацією суспільства та військовими діями на Сході України стосунки між учителями та учнями, а також всередині шкільних колективів, ускладнилися. На сьогодні виникла потреба в проведенні системної роботи з педагогами, які відповідають за виховний процес, з метою ознайомлення з основами конфліктологічної та діалогової практики, попередження наслідків посттравматичного синдрому та організації роботи з батьками задля діалогу та конструктивної взаємодії. У рамках проекту за підтримки GPPAC та DVV International була відпрацьована методика проведення відповідного тренінгу, успішно використана в роботі зі шкільними психологами і класними керівниками Херсонської, а відтепер і Луганської області.
Важливим практичним результатом семінарів-тренінгів стане використання набутих навичок та знань у діяльності педагогів на рівні кожної школи.