На виконання наказу Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації від 04.04.2016 року № 116-С «Про проведення регіонального моніторингового дослідження з історії України в 10 класах», відповідно до плану роботи Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти 12 квітня 2016 року було проведено регіональне моніторингове дослідження якості навчальних досягнень учнів 10 класів з історії України.
У дослідженні взяли участь учні 10 класів Старобільського, Біловодського, Білокуракинського, Кремінського, Марківського, Міловського, Новоайдарського, Новопсковського, Попаснянського, Станично-Луганського й Троїцького районів, а також міст Лисичанськ, Рубіжне, Сєвєродонецьк.
Технологія дослідження передбачала репрезентативну, місцеву та масову вибірки.
Дослідження проводилося з метою визначення відповідності між навчальними досягненнями учнів за результатами семестрового оцінювання (річна 9 клас, І семестр, 10 клас) та результатами моніторингового дослідження; підготовки учнів 10 класів до ЗНО з історії України; проведення порівняльного аналізу результатів семестрового оцінювання (річна 9 клас, І семестр, 10 клас) та результатами моніторингового дослідження: до кваліфікаційних категорій учителів та до територіального розташування навчальних закладів.
Моніторингове дослідження відбулося у форматі тестових завдань. Протягом 45 хвилин учні мали виконати 25 тестових завдань, серед яких були завдання з вибором однієї правильної відповіді; завдання на встановлення відповідності; завдання на встановлення послідовності; завдання з вибором трьох правильних відповідей.
Матеріали із завданнями для репрезентативної, місцевої та масової вибірки готувалися в Центрі моніторингу якості освіти ЛОІППО.
При проведенні моніторингового дослідження були присутні: учитель та представник ЛОІППО (репрезентативна вибірка); учитель, експерт (представник управління/відділу освіти або методичного кабінету/центру) (місцева вибірка); учитель, експерт (представник адміністрації) (масова вибірка).
Центром моніторингу якості освіти буде проведена комп’ютерна обробка результатів по кожному класу окремо та узагальнено інформацію загалом за територіальної одиницею, а також підготовлено методичні рекомендації для вчителів.