Друзі!
Як ви знаєте, МОН розпочало обговорення питання організації 12-річного шкільного навчання, починаючи з 5-ти років.
Для нас важлива змістовна дискусія, однак деякі заголовки у ЗМІ дещо нівелюють цю тему.
Заголовки про те, що МОН уже розпочало реформу чи лякає батьків, є некоректними.
Дуже добре, що до обговорення долучилися дитячі психологи, освітяни та багато інших фахівців.
МОН підтримує запит суспільства на те, щоб середня освіта в Україні відповідала найкращим практикам світу, була б комфортною, цікавою та результативною для учнів.
Звичайно, діти в 5-річному віці й діти у 6 років мають абсолютно різні рівні психофізичного розвитку і, дійсно, в організації освітнього процесу мають бути також зовсім різні підходи.
Обговорюються нові форми здобуття знань та набуття компетентностей із подальшою зміною державних освітніх стандартів і програм. У світі сьогодні багато країн розпочинають навчання дітей з п’яти років. Такий досвід мають США, Велика Британія, Нідерланди та інші країни.
Для нас же важливо врахувати особливості української школи.
Зокрема, зважати на:
наступність дошкільної та початкової ланок освіти;
чим раніше починається освоєння дитиною корисних навичок, розвиток здібностей, тим більш успішною ця дитина стає в дорослому житті;
сучасні діти розвиваються набагато швидше, і значну роль у цьому відіграє шалений темп розвитку інформаційних технологій.
МОН хоче почути думки та пропозиції. Процес їх опрацювання буде досить тривалим. І точно не буде одностороннім.