Центр моніторингу якості освіти Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти провів ІІ етап моніторингового дослідження рівня грамотності читання рідною мовою учнів 4, 6, 11–х класів ЗНЗ Луганської області.
Дослідження проводилося з метою визначення рівня грамотності читання учнів, виявлення динаміки грамотності читання у порівнянні з результатами І етапу дослідження, зіставлення рівня досягнень у різних типах навчальних закладів, виявлення впливу техніки читання на успішність учня в школі, розробки в майбутньому методичних рекомендацій для вчителів.
У дослідженні під грамотністю читання (за матеріалами досліджень PISA і PIRLS) пропонувалося розуміти здатність учня до осмислення письмових текстів та їх рефлексії, до використання їх змісту для досягнення власних цілей, розвитку знань та можливостей, для активної участі в житті суспільства. Другий етап дослідження передбачав перевірку швидкості читання (був проведений із 16 по 20 лютого 2015 року) й перевірку розуміння прочитаного тексту (25 лютого 2015 року).
Участь у дослідженні взяли учні 4, 6, 11–класів загальноосвітніх навчальних закладів Луганської області. Загальна кількість учнів – учасників дослідження – склала 682 особи, вони представляли 35 класів з українською та російською мовами навчання.
Для читання учням пропонувалися уривки з цікавих творів (наприклад, «Тореадори» за В. Нестайком), легенди («Легенда про барвінок») та інші.
Дослідження було проведено відповідно до вибірок. Учні міст Лисичанськ, Рубіжне, Сєвєродонецьк, а також Кремінського, Старобільського, Сватівського районів читали тексти у присутності представників Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти й Департаменту освіти і науки ЛОДА, їхні результати увійшли до репрезентативної вибірки моніторингового дослідження. У місцевій вибірці представлені результати учнів шкіл Біловодського, Білокуракинського, Кремінського, Марківського, Міловського, Новоайдарського, Новопсковського, Старобільського, Троїцького районів, а також міст Лисичанськ, Рубіжне, Сєвєродонецьк.
Результати моніторингового дослідження будуть оброблені на початку березня. Дослідження загалом сприяло самовдосконаленню учнів, переорієнтації вчителів на нові форми роботи й налагодженню тісної співпраці між педагогами та ЛОІППО.