На Луганщині дослідили рівень грамотності читання учнів



Центр моніторингу якості освіти Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти провів ІІ етап моніторингового дослідження рівня грамотності читання рідною мовою учнів 4, 6, 11–х класів ЗНЗ Луганської області.

Дослідження проводилося з метою визначення рівня грамотності читання учнів, виявлення динаміки грамотності читання у порівнянні з результатами І етапу дослідження, зіставлення рівня досягнень у різних типах навчальних закладів, виявлення впливу техніки читання на успішність учня в школі, розробки в майбутньому методичних рекомендацій для вчителів.

У дослідженні під грамотністю читання (за матеріалами досліджень PISA і PIRLS) пропонувалося розуміти здатність учня до осмислення письмових текстів та їх рефлексії, до використання їх змісту для досягнення власних цілей, розвитку знань та можливостей, для активної участі в житті суспільства. Другий етап дослідження передбачав перевірку швидкості читання (був проведений із 16 по 20 лютого 2015 року) й перевірку розуміння прочитаного тексту (25 лютого 2015 року).

Участь у дослідженні взяли учні 4, 6, 11класів загальноосвітніх навчальних закладів Луганської області. Загальна кількість учнів – учасників дослідження склала 682 особи, вони представляли 35 класів з українською та російською мовами навчання.

Для читання учням пропонувалися уривки з цікавих творів (наприклад, «Тореадори» за В. Нестайком), легенди («Легенда про барвінок») та інші.

Дослідження було проведено відповідно до вибірок. Учні міст Лисичанськ, Рубіжне, Сєвєродонецьк, а також Кремінського, Старобільського, Сватівського районів читали тексти у присутності представників Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти й Департаменту освіти і науки ЛОДА, їхні результати увійшли до репрезентативної вибірки моніторингового дослідження. У місцевій вибірці представлені результати учнів шкіл Біловодського, Білокуракинського, Кремінського, Марківського, Міловського, Новоайдарського, Новопсковського, Старобільського, Троїцького районів, а також міст Лисичанськ, Рубіжне, Сєвєродонецьк.

Результати моніторингового дослідження будуть оброблені на початку березня. Дослідження загалом сприяло самовдосконаленню учнів, переорієнтації вчителів на нові форми роботи й налагодженню тісної співпраці між педагогами та ЛОІППО.