Освіта з урахуванням конфлікту: шляхи забезпечення якості та безпеки освітнього процесу



Освіта розглядається світовою спільнотою як сфера, що має ключове значення для стабільного миру, є способом вивчення і поширення цінностей милосердя та протидії нетерпимості, а також сприяє поступовому зменшенню гостроти конфлікту.

Негативні наслідки збройних конфліктів, зокрема , зниження якості освіти та, як наслідок, рівня життя у дорослому віці є дуже тривалими та спричиняють негативний вплив на майбутні покоління, створюючи зародки для подовження конфліктів або їх повторної появи.

Наслідки військового конфлікту відчувають діти, батьки, педагоги, тобто всі учасники навчально-виховного процесу, так і система освіти в цілому.

14-16 грудня 2017 року у м. Святогірськ відбувся тренінг з питань освіти в надзвичайних ситуаціях та освіти з урахуванням конфлікту для керівників відділів (управлінь) освіти міських, сільських, селищних рад і райдержадміністрацій, завідувачів методичних служб, керівників закладів освіти області. Організатором тренінгу виступив Освітній кластер Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ).

У живому та безпосередньому спілкуванні з командою фасилітаторів та підтримки у складі Маріанни Шмукі, координатора Кластеру з питань освіти в Україні, Анни Уільсон, незалежного консультанта з питань освіти в надзвичайних ситуаціях, Наталії Кияк, керівник освітніх програм Дитячого Фонду ООН (ЮНІСЕФ), Наталії Датченко, керівник Краматорського зонального офісу ЮНІСЕФ, Дениса Пужаліна, представника Save the Children, та Дмитра Шараєвського,  представника Освітнього Кластеру ЮНІСЕФ учасники тренінгу обговорили актуальні питання освіти в надзвичайних ситуаціях та освіти з урахуванням конфлікту, зосередивши увагу на готовності шкіл до надзвичайних ситуацій та шляхах і засобах зменшення ризиків.

Було також обговорено запровадження у закладах загальної середньої освіти Національної концепції безпечної школи, зокрема у напрямах надання психосоціальної підтримки учням  і психосоціальної та педагогічної підтримки вчителям, впровадження програм з навчання життєво важливим навичкам, збільшення потенціалу педагогів щодо підготовленості до надзвичайних ситуацій та забезпечення шкільної безпеки.