УКРАЇНА МАЄ ЗНАЧНИЙ ДОСЛІДНИЦЬКИЙ ПОТЕНЦІАЛ ДЛЯ СПІЛЬНОЇ ПРОТИДІЇ ГЛОБАЛЬНІЙ КРИЗІ, СПРИЧИНЕНОЇ COVID-19, – СЕРГІЙ ШКАРЛЕТ ПІД ЧАС ОНЛАЙН-ЗАСІДАННЯ ЩОДО ГЛОБАЛЬНОЇ ПІЛОТНОЇ ПРОГРАМИ ООН



17 листопада 2020 року т.в.о. Міністра освіти і науки України Сергій Шкарлет взяв участь в онлайн-засіданні Міністерського рівня щодо Глобальної пілотної програми ООН з питань науки, технологій та інновацій для дорожніх карт Цілей сталого розвитку на 75-й Генеральній Асамблеї ООН. 

Говорячи про основні очікування України у Глобальній пілотній програмі, очільник МОН зазначив, що незважаючи на складний рік та виклики, пов’язані з COVID-19, Україна продовжує роботу над реалізацією цілей ООН для формування сталого розвитку суспільства із забезпеченням рівного доступу до всіх видів ресурсів. 

Сергій Шкарлет розповів, що Національна академія наук України та українські вчені досягли видимих результатів із математичного моделювання та прогнозування можливих сценаріїв розвитку пандемії COVID-19, успішно розробили діагностичні механізми та системи згортання крові для пацієнтів з ускладненнями тромбозу. 

«Україна має значний дослідницький потенціал для спільної протидії глобальній кризі, спричиненої COVID-19. Українські дослідники демонструють гарні результати в межах міжнародних ініціатив із подолання пандемії, а також пропонують інноваційні рішення для бізнес-сектору, сфери освіти та безпеки», – зауважив Сергій Шкарлет.

За його словами, у 2020 році Уряд запустив механізм конкурсного фінансування науковців через Національний фонд досліджень. Один із конкурсів Фонду – «Наука для безпеки людини та суспільства» – зосереджений на підтримці наукових проєктів із вирішення актуальних проблем безпеки людини та суспільства в Україні,  зокрема за напрямами досліджень, пов’язаними з протидією COVID-19.  За результатами конкурсу до 30% проєктів, що пройшли відбірковий етап, спрямовано на боротьбу з пандемією та її наслідками.

«Ми розглядаємо Глобальну пілотну програму як один із ключових інструментів для відновлення країни після глобальної пандемії. Розуміючи важливість регіональної та міжнародної співпраці щодо досягнення Цілей сталого розвитку в постковідний час та враховуючи науковий та інноваційний потенціал, Україна подала заявку на наступний етап Глобальної пілотної програми»,  – зазначив Сергій Шкарлет.

Подальша участь у програмі дозволить українським науковцям взаємодіяти та інтегрувати досвід у галузі науки, технологій та інновацій з міжнародними партнерами для формування спільних кроків щодо реалізації поставлених цілей сталого розвитку.

Також очільник МОН подякував за співпрацю та підтримку Спільного дослідницького центру Європейської Комісії  (Joint Research Centre (JRC) і наголосив на готовності науковців до подальших викликів та перспектив.

Нагадаємо, 22 жовтня 2020 року голови держав, урядів та міністри з понад 70 країн світу на позачерговій сесії Глобальної конференції ЮНЕСКО з питань освіти  (Extraordinary Session on Education post-COVID-19: 2020 Global Education Meeting) ухвалили в режимі онлайн Декларацію щодо комплексу глобальних пріоритетних дій для захисту фінансування та зміцнення системи освіти від наслідків, спричинених пандемією COVID-19.